zondag 1 februari 2009

Amsterdam


Iedereen kent wel die beroemde luchtfoto's van Amsterdam, waar je pas echt ziet hoezeer de stad door het water wordt gedomineerd. In een ogenschijnlijk perfect geometrisch patroon wisselen straten af met grachten en bepalen zo het typerende karakter van (het centrum van) de grootste stad van Nederland. Vroeger logeerde ik er meestal in jeugdherberen maar ik had altijd al eens in een hotel in Amsterdam willen verblijven. Vorig jaar kwam deze wens uit en logeerde ik (al was het maar voor één nacht) in het Sandton Hotel de Filosoof, vlakbij het Vondelpark en op een boogscheut gelegen van de Grachten. Ook deze zomer ben ik van plan een paar nachten in een hotel Amsterdam te slapen, samen met mijn kersverse vriendin die, net als ik, verzot is op de stad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten